Tänapäeva maailm on täis erinevaid ohtusid, mis lapse turvalisust vaimses või füüsilises mõttes ähvardavad. Lapse ohutunnetus pole veel täielikult välja arenenud. Vanema ja pedagoogi ülesanne on õpetada neid ohtusid ära tundma ning ennetama.

Ohud – mida selle all mõtleme?

Sõnal oht on erinev tähendus sõltuvalt elukogemustest, vaadetest, õpetusest, vanusest või väärtushinnangutest. Hoolimata meie erinevustest on meil üsna sarnane ettekujutus lapsega  juhtuda võivatest ohtudest.

Lapse sündides teeme kodus ümberkorraldusi, et tagada lapsele turvaline maailma avastamine, näiteks tõstame asju kõrgemale, paigaldame trepipiirdeid. Lapse kasvades ohud muutuvad. Ohud ei ole enam koduseinte vahel, vaid ka väljaspool “kindlust”, mida me ei saa alati ette näha.

Loe edasi…